Odpowiedni smak i wygląd, cena adekwatna do jakości oraz tzw. polski akcent - to cechy produktów spożywczych nagrodzonych certyfikatami programu „Doceń polskie”. Przejrzyste i niezmienne od lat zasady przyznawania tych znaków jakości powodują, że inicjatywa propagująca rodzimą żywność cieszy się zainteresowaniem konsumentów i producentów. W Sosnowcu odbyła się właśnie druga w tym roku, a zarazem XXIV w historii programu „Doceń polskie” atestacja artykułów spożywczych. Specjaliści z branży ocenili zgłoszone wyroby i decydowali które z nich zasługują na wyróżnienie.
Dnia 26 kwietnia br. specjaliści z branży spożywczej, tworzący Lożę Ekspertów programu „Doceń polskie”, stanęli przed nie lada wyzwaniem. Każdy z czterech jurorów indywidualnie sprawdził ponad 200 wyrobów, po czym wszystkim produktom z osobna wystawił noty w skali od 1 do 10. Ocenie podlegają: smak, wygląd i stosunek jakości do ceny.
Certyfikatem jakości nie honoruje się automatycznie wszystkich produktów zgłoszonych do oceny: godła promocyjne zdobywają tylko te z nich, którym eksperci wystawią wysokie noty (minimum 7,5 pkt.). Żywność z maksymalną liczbą punktów jest honorowana tytułem TOP PRODUKT.
Co ważne, atestacje nie są konkursem na najlepszy produkt - eksperci nie wybierają liderów danej kategorii, ale podejmują decyzję (wyrażoną w punktach) czy dany wyrób zasługuje na uhonorowanie.
Każda atestacja jest poprzedzona analizą produktów: do udziału w niej kwalifikowane są tylko te posiadające tzw. polski akcent, wyrażający związek żywności z naszym krajem.
Głównym celem Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” jest bowiem propagowanie rodzimej żywności i jej wytwórców. Przedsięwzięcie jest realizowane od 2011 roku, od tego czasu honorowy patronat nad audytami sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. - Od samego początku program funkcjonuje w oparciu o te same zasady. Jasno określone kryteria przyznawania znaków jakości, szereg narzędzi promocyjnych udostępnianych bezpłatnie laureatom i rosnące znacznie godła „Doceń polskie” - to cechy budujące zaufanie do naszego przedsięwzięcia - wylicza Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Charakterystyczny znak „Doceń polskie” jednoznacznie określa pochodzenie żywności, a przy tym dowodzi jej wysokie jakości, trudno się zatem dziwić, że program cieszy się zainteresowaniem producentów. Do udziału w kwietniowej certyfikacji swoje propozycje zgłosili wytwórcy z całego kraju, z wszystkich 16 województw. Szansę zdobycia znaków jakości miało tym razem w sumie 75 firm. Co ważne, certyfikaty są nadawane za konkretny produkt, a nie za całokształt działalności producenta.
Udział w audycie jest bezpłatny, nie ma także ograniczeń co do liczby zgłaszanych artykułów. Podczas XXIV atestacji rekordzista starał się o uzyskanie 24 wyróżnień.
Podczas każdej certyfikacji Loża Ekspertów ocenia różnorodne produkty, od nabiału począwszy, przez mięsa, napoje, słodycze, przetwory, dania gotowe i słodycze, na wypiekach skończywszy. O godła jakości mogą starać się także sieci handlowe: wyroby dostępne wyłącznie w tych sklepach podlegają tym samym kryteriom oceny (produkty z wysokimi notami zdobywają znaki „Doceń polskie - MARKI WŁASNE”).
Zestawienie wszystkich nagrodzonych dotychczas artykułów żywnościowych jest dostępne na blogu programu, pod adresem blog.DocenPolskie.pl. Tam także publikowane będą opisy żywności uhonorowanej podczas kwietniowej atestacji. Informacje o przedsięwzięciu można znaleźć także pod adresem www.DocenPolskie.pl.
* * *
Tekst: Anna Koza/Adventure Media
Zdjęcia: Marek Bielski/Doceń polskie
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/eksperci-na-tropie-produktow-wysokiej-jakosci